Defensem L’atenció Primària!

Concentració Davant Del Cap Manso  Dj. 7J – 13.30 H.

L’Institut Català de la Salud (ICS ) és l’empresa pública que gestiona els vuit grans hospitals de Catalunya i el 80% dels Centres d’Atenció Primària (CAPs)

La intenció de l’anterior i l’actual Governcartel manso (2) de la Generalitat ha estat degradar l’assistència pública per a promocionar les mútues i les empreses sa
nitàries privades per a aquells que s’ho puguin pagar. El nombre de “clients” s’ha incrementat de forma ostensible al sector sanitari privat, i per tant els seu guany, durant
aquests anys de retallades.

La inversió en sanitat pública a Catalunya ha retrocedit als nivells del 2006. Des de 2010 a l’Atenció Primària de Barcelona s’ha destruït el 17,5% dels llocs de treball. El personal d‘infermeria s’ha reduït en un 12%. Els treballadors i treballadores de l ‘ICS han patit reducció de retribucions i de les condicions laborals. Les substitucions per jubilació, vacances o malaltia han desaparegut i el 40% del personal són ara treballadors i treballadores en precari i amb contractes temporals.
Tot això ha fet augmentar les llistes d’espera i està repercutint en la qualitat de l’atenció i el patiment dels malalts i les seves famílies.

L’atenció especialitzada ha sofert el mateix procés de degradació. Als CAPs de Manso i de Numància, com a conseqüència de la pèssima gestió i de la ferma voluntat d’acabar amb la qualitat de l’atenció pública, les llistes d’espera per accedir als especialistes és insostenible. En especialitats com la traumatologia l’espera és de 2 mesos per a primeres visites i de 6 mesos per a visites successives.

Les treballadores i els veïns i veïnes usuaris han fet diverses reunions amb els responsables de l’assistència sanitària a la ciutat de Barcelona (Ajuntament, ICS, Consorci) sense que s’hagin complert les promeses de solució fetes al veïnat.

Per aquests motius i per recuperar els nostres drets, la qualitat de la assistència sanitària pública i a fi de disminuir el patiment dels malalts

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out /  Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out /  Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out /  Canvia )

S'està connectant a %s